tisdag

Tjockis.


Jag har bakat pepparkakor idag. Och det är inte ens Halloween.
Dem smakar som hembakta pepparkakor ska smaka. Bränt, o-gott och alldeles underbart. Juligt och mysigt.

Nu är det bara 4 dagar kvar till Muse. Jag ska stå längst fram. Så är det bara.
Fan vad jag har väntat. Minns när jag hade smsat Martin och inte fick något svar, dagen som vi skulle köpa biljetterna. Jag trodde att han försovit sig. Tidigt på morgonen och iskallt ute. Sen fick jag svar och flög upp ur stolen.
Mötte honom vid Globens Biljettkassa som inte öppnade förrän 2 timmar senare. Tror det var två timmar i alla fall. Vi stod och gjorde konstiga ljud. Pratade knappt.
Det var inte mer än 10 pers i kön.
När det öppnat och vi skulle köpa biljetter hade jag inte råd. Biljetten kostade 495 och jag hade 470. Trodde att det var ödet tills jag övertalade Martin att betala med sin 500lapp och ta resten av mina pengar.

Sen hade jag min biljett och allt var frid och fröjd. Det var för ett tag sen. Blogginlägget jag skrev den dagen börjar:

"2009-06-05 04:54
HAHAHAHA JAG ÄR ASGLAD FAST DET INTE SYNS.".

Bäst.

För 6 år sedan spelade Muse i Sverige.
En recension börjar såhär:
"Vansinne. Det här är rent vansinne.
Det råder ingen tvekan om att ett av världens mest överskattade och sämsta band står på scenen.".

Jag tror inte på aftonhoran.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar