måndag

Pete!

Konserten blev inte inställd tillslut! Nu sitter jag på tåget hem från Malmö och konserten var den bästa jag varit på, någonsin. Jag kom dit samtidigt som insläppet, men hamnade ändå hyfsat långt fram. Bara 2 rader från längst fram faktiskt! Och hela konserten var underbar. Jag brydde mig inte ens om att det var omöjligt att andas, jag brydde mig inte om att jag hade världens värk i ben och armar, jag brydde mig inte om någonting annat än Pete.

Innan konserten spelades en The Killers-låt. Och alla började skrika med i refrängen och man kände en riktig gemenskap. Det är svårt på konserter, för alla är så egoistiska och ska stå si och så. Det enda dåliga var folk som puttade bort mina armar i konstiga positioner, och en tjej som var full som fan, och som bad mig flytta mig. Det stod ju folk ivägen, så hon puttade mig. Onödigt tycker jag, jag kunde ju inte röra mig en millimeter med henne klängandes på mig.

Nu väntar vi på att tåget ska åka. En dörr har fryst fast, så vi kan inte åka. Vad det ska vara problem hela tiden! Jag ska börja åka buss överallt istället. Det är billigare, och funkar bättre. Det krånglade ju inte alls när jag skulle till Malmö. Och då åkte jag självklart buss. Men nu blev det första tåget inställt, så jag har fått åka till Lund från Malmö med buss, och nu sitter jag på ett tåg som inte vill åka någonstans. Vad är det här för skit?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar